kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
اسرائیل در مسیر نابودی

ژنرال صهیونیست:  تداوم جنگ غزه یعنی فروپاشی اسرائیل در کمتر از یک سال

 

«اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد اگر جنگ فرسایشی رژیم صهیونیستی با حماس و حزب‌الله ادامه یابد اسرائیل ظرف یک‌ سال 
فرو می‌پاشد.
جنگ کنونی غزه که بیش از 10 ماه از آن می‌گذرد را باید تا این لحظه خونین‌ترین جنگ قرن 21 لقب داد. در این جنگ رژیم اسرائیل بدون کوچک‌ترین ترس و واهمه‌ای تمامی قواعد آمره حقوق بین‌الملل را یکی پس از دیگری زیر پا گذاشته است بر اساس گزارش «میدل ایست نیوز» در این جنگ تاکنون بیش از 40 هزار فلسطینی شهید شدند که ۱۶۴۵۶ تن از شهدا کودک و 11088 تن نیز زن هستند. گفته می‌شود هزاران جسد هنوز زیر آوارهای بمباران‌ها باقی مانده است. این جنگ همچنین تاکنون بیش از 92 هزار مجروح برجای گذاشته است.170 خبرنگار شهید، 
885 پرسنل پزشکی شهید‌، 3486 قتل عام و نزدیک به 
2 میلیون آواره از دیگر جنایت‌های اسرائیل در جنگ غزه بوده است. حمله به مدارس، منازل، مساجد، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز خبری و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی را در ردیف جنایتکار‌ترین رژیم‌های تاریخ بشری قرار داده است.  به گواهی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران و علی‌رغم این همه جنایت‌‌، اسرائیل در جنگ غزه هیچ آورده‌ای نداشته است و جنگ کنونی نه‌تنها هیمنه نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را از بین برد بلکه اقتصاد این رژیم را نیز نابود کرد. در حوزه افکار عمومی جهانی نیز جنگ، اسرائیل را تبدیل به یک رژیم منفور و مطرود کرد. شکست در جنگ رسانه‌ای و همبستگی 95 درصدی افکار عمومی جهان با ملت فلسطین‌، ورشکستگی ده‌ها هزار شرکت‌، آوارگی ده‌ها هزار صهیونیست، مهاجرت بیش از یک میلیون صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی، خروج بیش از 300 سرمایه‌دار، خروج شرکت‌های بزرگ غربی، کمبود کارگر، کسری بودجه، تعطیلی بنادر، افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی تنها بخشی از هزینه‌هایی بوده که دولت صهیونیستی تاکنون متحمل شده است. 
در باتلاق غزه غرق می‌شویم
مقامات نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز بر این باور هستند که با طولانی شدن جنگ فروپاشی رژیم صهیونیستی حتمی خواهد بود. در همین راستا «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش صهیونیستی درباره «فروپاشی اسرائیل در ظرف یک سال» در صورت تداوم «جنگ فرسایشی» علیه حماس و حزب‌الله هشدار داد. این ژنرال بازنشسته نیروهای ذخیره ارتش و کمیسر سابق شکایات سربازان در ارتش طی یادداشتی در روزنامه ‌هاآرتص نوشت که «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل در حال درک این حقیقت است که «اگر جنگ منطقه‌ای به دلیل عدم دستیابی به توافق در مورد غزه آغاز شود، اسرائیل در تنگنا خواهد بود». در ادامه این یادداشت آمده است: «اغلب اظهارات گالانت در مورد اهداف جنگ در نوار غزه هنوز محقق نشده است. وی پس از ورود ارتش به شهر غزه گفت ما شهر و تونل‌های آن را تحت کنترل درخواهیم آورد و حماس را شکست خواهیم داد. امری که بسیار بعید بود. وی در هنگام حمله به خان یونس در جنوب نوار غزه نیز ادعا کرد که یحیی السنوار به تنهائی در داخل تونل‌ها است و کنترل نیروهایش را از دست داده. این هم صحت نداشت.»
 به گزارش مشرق نیوز وی افزود: «گمان می‌کنم گالانت اکنون متوجه شده است که جنگ هدف خود را از دست داده و ما در باتلاق غزه غرق می‌شویم و سربازان خود را بدون هیچ شانسی برای دستیابی به هدف اصلی جنگ که سرنگونی حماس است، از دست می‌دهیم». بریک تصریح کرد که اظهارات گالانت و هرتزی‌ هالوی و بنیامین نتانیاهو مانند خاکستری است که به چشم اسرائیلی‌ها پاشیده می‌شود، دو سطح سیاسی و نظامی، اسرائیل را در آستانه پرتگاه قرار می‌دهند. تغییر نتانیاهو و شرکای راستگرای او ممکن است «اسرائیل را از یک گرداب موجودیتی که ممکن است به زودی به نقطه بی‌بازگشتی برسد، نجات دهد».
درباره توافق آتش‌بس در نوار غزه، نیز این ژنرال بازنشسته ارتش اشغالگر نوشت که رئیس‌دفتر سیاسی حماس یحیی السنوار و دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله به خوبی در جریان وضعیت دشوار اسرائیل هستند. لذا آنچه که می‌توانست درباره این توافق در گذشته حاصل شود و به آزادی اسرا منجر شود، به دلیل شرایط جدیدی که نتانیاهو وارد توافق کرده، دیگر غیرممکن است. وی افزود که اقدام اسرائیل در ترور رهبران حماس در تهران و حزب‌الله در بیروت منطقه را وارد وضعیت جدیدی کرده است و این اقدام که توسط مشتاقان آتش‌افروزی یعنی نتانیاهو، گالانت و هرتزی‌ هالوی بدون در نظر گرفتن عواقب آن صورت گرفت، می‌تواند آتشی را در خاورمیانه شعله‌ور کند. به گفته این ژنرال صهیونیست در صورت تداوم جنگ فرسایشی با جنبش مقاومت اسلامی حماس و حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی در کمتر از یک‌ سال رو به فروپاشی خواهد رفت. این ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تمام راهکارهای سیاسی و نظامی، اسرائیل را به سمت پرتگاه سوق می‌دهد، اسرائیل وارد یک مارپیچ شده که وجود آن را تهدید می‌کند و به زودی به نقطه بی‌بازگشت خواهد رسید.
تشدید اختلافات داخلی
همزمان رسانه‌های صهیونیستی از تشدید اختلافات داخلی در بین مقامات این رژیم خبر می‌دهند. الجزیره به نقل از رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به اظهارات تند و افراطی شهره است، پنجشنبه شب به نشانه اعتراض به اظهارات رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) نشست کابینه را ترک کرد. رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که بن گویر پس از اظهارات «یورسی امروسی» رئیس شاباک که نسبت به اوضاع کرانه باختری هشدار داده، ضمن ترک جلسه کابینه اسرائیل، خواستار برکناری وی شد. این درحالی است که ساعتی پیشتر نیز «یائیر لاپید»، رئیس مخالفان دولت نتانیاهو اذغان کرد که دولت اسرائیل بار دیگر در مسیری پیش می‌رود که امنیت داخلی اسرائیل دچار فروپاشی می‌شود. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب فاش کرد که بنیامین نتانیاهو به مسئولان اسرائیلی گفته است که وی به تنهائی در برابر تیم مذاکره‌کننده با حماس و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی خواهد ایستاد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد: نتانیاهو به مقامات اسرائیلی گفته است که هیئت مذاکره‌کننده اسرائیل با حماس به دنبال دادن امتیاز به حماس است، درحالی که وی (نتانیاهو) متعهد به رعایت منافع اسرائیل است. این درحالی است که خانواده اسرای اسرائیلی در غزه اعلام کردند که نتانیاهو باید به سخنان فرماندهان دستگاه‌های امنیتی گوش دهد و معامله برای تبادل اسرا با حماس را امضا کند. مانع‌تراشی نتانیاهو برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس تازگی ندارد، وی در طول این ۱۰ ماه گذشته بارها و بارها مانع از توافق تبادل اسیر با جنبش مقاومت شده است و در واقع همه روزه خانواده اسرای اسرائیلی به همراه دیگر شهرک‌نشینان تظاهرات اعتراضی علیه نتانیاهو و کابینه وی به عنوان اخلالگران در روند توافق با حماس را برگزار می‌کنند و بی‌بی را مسئول اصلی کشته شدن اسرای خود در غزه می‌دانند.
کرانه باختری در آستانه انفجار
رسانه‌ها و مقامات صهیونیستی همچنین از احتمال انجام عملیاتی شبیه طوفان الاقصی از کرانه باختری خبر می‌دهند. به گفته مقامات فلسطینی، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه نوار غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت‌های خودسرانه دسته‌جمعی، بازداشت‌های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است. مسئول سابق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» به سران تل‌آویو درباره تشدید حملات به شهرک‌نشینان صهیونیست‌ در کرانه باختری رود اردن و تکرار حادثه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در این منطقه هشدار داده است.
تداوم تظاهرات حمایتی از فلسطین در آمریکا
گزارش‌ها از آمریکا نیز حاکی است هزاران نفر از حامیان فلسطین در اعتراض به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در آخرین روز کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو، تجمع کردند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران حامی فلسطین در آخرین روز از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها  در روز پنجشنبه تظاهرات کردند تا خشم خود نسبت به حمایت دولت جو بایدن از رژیم اسرائیل در جنگ غزه را نشان دهند. بر اساس این گزارش در حالی که نمایندگان دموکرات در حال جمع شدن برای شرکت در این کنوانسیون بودند، جایی که کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا به طور رسمی نامزدی حزب دموکرات‌ را برای انتخابات ریاست‌جمهور این کشور پذیرفت، هزاران نفر در این تظاهرات حمایت خود از فلسطین را اعلام کردند. معترضان در حالی که پرچم فلسطین و تابلونوشته‌هایی از جمله «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» و «کمک‌های آمریکا به اسرائیل را متوقف کنید» در دست داشتند، شعارهایی مانند «اکنون آتش‌بس»، «شرم بر شما» و «دی‌ان‌سی [کنوانسیون ملی دموکرات‌ها] خواهی دید، فلسطین آزاد خواهد شد» سر دادند.